torsdag 25 oktober 2012

Vänern, eller inte?

I början av veckan såg lördagen helt ok ut när det gäller
vindläget. Planer smeds och krokar vässades.....
Nu skulle höstens vänerpremiär ske.

Men nu !?

10 m/s nordlig vind över vänerns vidder är inget
roligt



--
/Mattias
Team Elofpage
http://elofpage.blogspot.com

söndag 30 september 2012

Båtfix

Batteri låda till nya elwinchen. Blev bra med snabbkopplingar till ström och batteri laddare. Nu gäller det bara att komma iväg och testa ekipaget.

måndag 3 september 2012

KM tävling igår

Gäddtrolling gällde för dagen . Lite kontrast mot flugfisket efter lax för någon vecka sedan, men allt som har med fiska att göra är ju kul så det var bara att byta Silver Grey mot Westins Jätte..... Vi kom på tredje plats med 235 cm fördelat på 3 gäddor. Grattis till vinnarna "Team Olga" och "tvåan Team Liza".

Mer att läsa om tävlingen finns på Ludvika Trollingklubbs webbsida (länk finns i vänstra kolumnen)

fredag 24 augusti 2012

Attans

Mista precis en storlax efter 5 min drillning. Det är bara att bryta ihop och på't igen ....

tisdag 21 augusti 2012

Flomälv

Älven har stigit mer än 1 meter sedan igår. Kan bli riktigt hett om några dar

måndag 20 augusti 2012

fredag 17 augusti 2012

Äntligen!

Nu drar det ihop sig till en veckas laxflugfiske i
Norska Gaula. Kommer att fiska riktigt fina
sträckor, laxnerven kommer att vara på hel-
spänn hela tiden :-)

Men slutet av säsongen kan vara lite hur som
helst, både vin och vatten, beroende på vattenföring,
vattentemperatur o.s.v., men fisk i älven finns
det dock. Så som vanligt med flugfiske efter
lax så gäller det att ha flugan i vattnet och nöta
på sina tusentals kast...innan det efterlängtade
suget kommer i linan........




onsdag 15 augusti 2012